16 nov. 2010

Gar-Bo besiktning, montering av garderob & köket

Nu är besiktningen äntligen avklarad & den enda riktiga anmärkningen var på 10cm som målarn hade slarvat med underarbetet. Bra jobbat alla inblandade!

I söndags började jag och pappa med att montera garderoberna, det tar längre tid än vad man tänkt sig. Avlastning tog en stund & husesyns tog en stund :-) Väl på plats med de fyra garderoberna så var det dags att avsluta dagen, trodde tyvärr man behövde ett borr på 10mm men det var endast för 35cm stommarna inte för 58cm!? Starkt läst av mig. Vi gjorde annars på "tjejviset", vi läste instruktionerna till punkt & pricka, ja nästa iaf.

Igår var jag uppe en bra stund själv & kunde få dit "rännorna" efter lite pill. Ikväll avslutades jobbet & det blev bättre än man tänkt sig, tack granne för hjälpen med monteringen & tur man hade sin borrmaskin med sig, improvisera jag? Nej nej inte jag... Vi gjorde ju det nästan på "tjejviset"....



Nu är kakel satt i köket & det är fogat. Fläkten är också på plats, nu är det bara sotarn som ska dit också.



2 kommentarer:

  1. Hej!

    Riktigt snyggt med kaklet!
    Är det så där många eluttag i köket i ett Kalmar nu, eller har ni fått någon att montera fler?

    SvaraRadera
  2. Tack Martin, det ska vara original om vi inte haft extra tur & fått fler uttag än vad vi skulle ha haft!? Vi valde "bara" bort fläkt & tre överskåp. Tror totalt det är 8st uttag runt köksbänken inräknat med armaturen under skåpen.

    SvaraRadera