14 okt. 2010

Dagen D, huset är här!!

Morgonen började med en lite lätt stressig start, för konstig sömn under några nätter på raken sättter sina spår & alla i familjen ville inte gå upp ur sängen.

Vid 07:10 anlände jag till tomten, såg på håll att kranen var där & när jag närmade mig så var ½ huset redan på plats!? Jäklar vad jag grämde mig för att jag inte fick se första lyftet. Dock skulle mitt behov stillas under dagen. :-)

Här kommer en del av bilderna på bygget dag 1



Gips & dyl till 2:a våningen

Reglar till 2:a vån i nederkant



Första koppen kaffe serverad av snäll granne strax efter 07.
Kaffet smakade dessutom lika gott som utlovat, även med mjölk i ;-)

















Blivande takkupa
























Bygget sett från lekplatsen


En paus på lekplatsen behöver man.



Första fika bjudningen i köket, J & M trängdes med alla byggare på 1:a parkett.


Blivande takkupa...

















Nu var klockan strax efter 11 & det var dags att gå hem för lite mat. Men man kan inte annat än bli imponerad av hur snabba & effektiva de är, visserligen så var detta typ den 131:a Smålandsvillan som en av dem byggde så viss rutin fanns på plats. Färgen är vi dessutom grymt nöjda med, samt att vi valde ett enfärgat hus. Detta speglar oss som personer tror jag, inte allt för urflippat & modernt. :-)

3 kommentarer:

  1. Ert hus gör sig jättebra där det står. Och färgen kan jag bara hålla med om att den är snygg. Tycker om mörkt... kanske ni märkt ;-)

    SvaraRadera
  2. Tack Linda, jag tror på att mörkt & enfärgat håller i längden... Glöm inte tacka för kaffet en gång till, kan lätt bli så att jag bjuder in mig i framtiden på lite påtår ;-)

    Hade!

    SvaraRadera
  3. Välkomna till Rosentryvägen! Det blir jätte snyggt =)
    MVH grannarna på Rosentryvägen 12 (Johanna, Mattias, Nora och Alva i det vita huset).

    SvaraRadera